FAQ

BespaarBaas selecteert een kwalitatief goed aanbod tegen de scherpste prijs. Onze leveranciers en providers voldoen aan de hoogste normen als het gaat om klantenservice, transparantie, flexibiliteit en kwaliteit van de geleverde diensten. Wij zien het als onze belangrijkste taak om jou hierbij zoveel mogelijk uitzoekwerk uit handen te nemen. Dat niet alleen, ondanks onze mogelijkheid om online zelf alles te regelen staat BespaarBaas met haar klantenservice en echte adviseurs klaar om jou maximaal te ontzorgen. Ook zijn wij de meest complete aanbieder van diensten voor particulier en ondernemers die wel wat beters te doen hebben dan met onvoldoende kennis de markt afspeuren naar een betere deal. Kortom, alles onder 1 dak met jouw persoonlijke adviseur. Ook dat is BespaarBaas.

Wij adviseren en faciliteren tussen aanbieders en consumenten/ondernemers. Je tekent uitsluitend een contract met de aanbieder van jouw keuze, dit wordt ook duidelijk aangegeven. Wij zijn hierbij geen contractant.

Wij weten dat overstappen best lastig kan zijn. Al die verschillende voorwaarden, procedures en tarieven van diverse leveranciers en providers maken dat het maken van de juiste keuze een enorm tijdrovende klus kan zijn.


De adviseurs van BespaarBaas weten wat er beschikbaar is, kennen de processen op hun duimpje en kunnen je, met een goed advies en uitstekende begeleiding, behoeden voor het maken van een verkeerde keuze. Wij checken daarom altijd goed wat je echt nodig hebt en of je, zonder boetes, kunt overstappen.


Gelukkig gaat het in de meeste gevallen gewoon zoals het moet en kun je snel en zorgeloos van de ene naar de andere provider of leverancier. Toch zijn er wel eens gevallen waarbij het net niet even gaat zoals het zou moeten. BespaarBaas staat ook dan voor je klaar met raad en daad. Zorgeloos overstappen, zonder gedoe. Dat nemen wij wel voor onze rekening.

Nee. Wij vragen geen vergoeding voor het adviseren en afsluiten van producten en diensten die via BespaarBaas worden afgesloten. Ook onze adviseurs zullen aan jou hiervoor geen adviesvergoeding in rekening brengen. Ons verdiensten bestaan uit eenmalige en doorlopende vergoedingen die wij ontvangen van de diverse providers en leveranciers. De hoogte van deze vergoedingen zijn gegarandeerd nooit bepalend voor ons advies.

Indien je als consument een contract via BespaarBaas hebt afgesloten heb je recht op de wettelijke bedenktijd van 14 dagen vanaf het moment van afsluiten van je contract. Wil je het contract ontbinden dan kan dat via het herroepingsformulier of neem contact met ons op via het contactformulier. Je kunt dan eventueel direct een ander contract afsluiten indien je dit wenst. Je hoeft overigens geen reden op te geven van jouw annulering. Heb je een zakelijk contract afgesloten dan gelden er andere voorwaarden. Deze worden altijd vooraf gecommuniceerd.

Overstappen naar een nieuwe provider of leverancier was nog nooit zo gemakkelijk! BespaarBaas is jouw persoonlijke assistent bij het af- en oversluiten van diensten die je dagelijks gebruikt. Via BespaarBaas.nl kun je zelf eenvoudig jouw diensten regelen maar je kunt BespaarBaas ook vragen om het beste product voor jou te regelen.  

















Stap 1: Check je contract   Kijk, voordat je gaat overstappen, altijd eerst naar de looptijd van je huidige contract. Meestal is een contractperiode 1 jaar en wordt daarna telkens voortgezet met 1 maand. Ben je contractvrij, dan is overstappen bijna altijd voordeliger. Soms, bij energiecontracten, neemt een nieuwe leverancier de boete over die je moet betalen als je binnen het contract overstapt. Ga je verhuizen, dan kun je meestal kosteloos binnen het contract over stappen bij Energie, Internet, TV en Bellen. Informeer vooraf of dit het geval is! Klaar om over te stappen? Vul je gegevens in bij het betreffende product en alle mogelijkheden op jouw adres worden vergeleken.   

















Stap 2: Afsluiten of overstappen?   Heb je een product gevonden die aan je verwachting voldoet? Dan kun je deze éénvoudig via onze site afsluiten. Na de bevestiging controleren wij jouw aanvraag en sturen wij deze direct door naar de leverancier of provider van jouw keuze. Via hen krijg je een bevestiging via het e-mail adres dat je in de aanvraag hebt opgegeven. Controleer deze bevestiging altijd goed!  

















Stap 3: Huidige contract opzeggen?   Voor de meeste producten geldt dat het opzeggen van je huidige contract automatisch gebeurt via de nieuwe leverancier. Dit wordt vooraf aangegeven. Zie je hier niets over staan, dan is het verstandig je oude leverancier op de hoogte te stellen dat je het contract wilt beeindigen.  

















Stap 4: Geniet!   Na 14 dagen (de bedenktijd) zal jouw contract definief gemaakt worden en kun je binnen gemiddeld 30 dagen genieten van de nieuwe dienst.

Overstappen kan altijd na het einde van de contractsduur van je huidige provider of leverancier. Kijk dus altijd goed in het contract wat daarin is afgesproken. Ben je contractvrij dan lopen de meeste contracten vaak door telkens met een maand. Overstappen loont dan in de meeste gevallen. 












































Provider Telefoonnummer Vanaf je mobiele telefoon
KPN 0800 0105 of 1200 1200
Telfort 0900 9596 (€ 0,50 per gesprek + de gebuikelijke belkosten) 1200
Vodafone 0900 0940 (€ 0,45 per gesprek + de gebuikelijke belkosten) 1200
hollandsnieuwe 0900 0324 (€ 0,45 per gesprek)  
T-Mobile 06 2400 1200 1200
Ben 0900 0 401 405 (€ 0,35 per gesprek)  
Tele2 020 75 4444 (lokaal tarief) 1200

Wij versturen jouw simkaart zonder kosten indien je een sim only hebt afgesloten. Indien je een toestel hebt besteld (los of in combinatie met een abonnement) worden er wel verzendkosten berekend. Deze worden altijd aangegeven in het prijsoverzicht bij je bestelling.

Na het plaatsen van een bestellingontvang je per email een orderbevestiging. In deze bevestiging staat exact omschreven welk abonnement je hebt afgesloten en wat de status is van je order.

Het annuleren van een abonnement dient binnen 14 dagen na aansluiting te gebeuren. Hiervoor dien je zelf contact op te nemen met de betreffende provider. Na bevestiging van annulering ontvang je een mail binnen 7 werkdagen. De contactgegevens van je provider vind je in de faq.

Wij maken het je extra gemakkelijk. Want als je je abonnement afsluit kun je het contract ondertekenen met een iDEAL-betaling. Zo kunnen wij controleren of jij ook daadwerkelijk dezelfde persoon bent die het contract afsluit. Na het plaatsen van de bestelling kun je direct een betaling van € 0.01 voldoen. Mocht je de betaling niet direct voldoen dan is het altijd nog mogelijk de iDEAL verificatie te voldoen via een bankoverschrijving of een de iDEAL link in de email bevestiging. Wij hebben na verificatie van het rekeningnummer per iDEAL geen verdere gegevens meer van je nodig en je hoeft niets meer aan ons te verzenden.

Wanneer je aanvraag is afgerond en goedgekeurd, sturen wij je een gratis 3-in-1 simkaart op. Dit is een simkaart met een standaard simkaart, microsimkaart en een nanosimkaart in één. Je kunt de simkaart die jij nodig hebt makkelijk uit de kaart drukken. Zo past je simkaart altijd in je toestel.

Je kunt altijd je nummer meenemen naar je nieuwe provider. Dit is kosteloos. Wanneer je kiest voor nummerbehoud zal het nieuwe abonnement pas in gaan als het huidige abonnement is afgelopen. Daarnaast heeft nummerbehoud als voordeel dat het huidige abonnement automatisch voor je wordt beëindigd.

 





Let op de diverse overstaptermijnen;









Je hebt nu een prepaid:








Provider waar je naar toe wilt met daarbij de overstaptermijn aangehouden door provider









T-Mobile 15 dagen 









Vodafone 5 werkdagen









Tele2 15 dagen









hollandsnieuwe 15 dagen









Telfort 5 werkdagen









KPN 10 dagen









Ben 10 werkdagen









Je hebt nu een abonnement (postpaid):








Provider waar je naar toe wilt en hoe lang je van te voren kan overstappen;









T-Mobile 4 maanden









Vodafone 2 maanden









Tele2 4 maanden









hollandsnieuwe 2 maanden









Telfort 2 maanden









KPN 2 maanden









Ben 2 maanden







Verlenging





Je vindt je huidige provider prima? Dan kun je uiteraard kiezen voor een contractverlenging. Je ontvangt dan vaak een interessant verlengingsaanbod. Het maakt hierbij niet uit of het huidige contract via ons is afgesloten of elders. Daarnaast heb je extra voordeel als je verlengt bij je huidige provider;





Je betaalt geen aansluitkosten





Je behoudt automatisch je huidige telefoonnummer





Je kan langer van te voren over op een ander abonnement





Hoe ver van te voren kan ik verlengen?





Provider waar je een abonnement hebt en de verlengingsmogelijkheid vanaf aantal maanden;





T-Mobile 4 maanden





Vodafone 4 maanden





Tele2 4 maanden





hollandsnieuwe 3 maanden





Telfort 6 maanden





KPN 6 maanden





Ben 3 maanden




De aanvraag van je abonnement is altijd onder voorbehoud van goedkeuring van de betreffende provider. Wij informeren je over de status van jouw aanvraag.


Indien jouw abonnement wordt afgewezen stellen we je daar zo spoedig mogelijk van op de hoogte. Omwille van privacy ontvangen wij van de provider nooit de reden van afwijzing. Indien je graag wil weten waarom de provider jouw aanvraag niet accepteert, kun je rechtstreeks contact met ze opnemen.


T-Mobile en Ben:


T-Mobile klantenservice


t.a.v. Backoffice/Acceptatie


Antwoordnummer 17204 2501 VH


Den Haag


Vermeld daarbij: voorletters, achternaam adres, postcode, woonplaats en geboortedatum.


T-Mobile streeft er naar om de klant uiterlijk 14 dagen na ontvangst schriftelijk te informeren.


Vodafone en HollandsNieuwe:


Afdeling Credit Assessment


Postbus 1500


6201 BM Maastricht


Je kunt ook een e-mail sturen naar creditassessment.nl@vodafone.com


Stuur een kopie van een legitimatie mee (maak een BSN nummer onzichtbaar)


Tele2:


Preventel controleert voor Tele2 elke aanvraag. Je kunt via hen de status van jouw registratie in het Preventel register opvragen. Bekijk de procedure via https://www.preventel.nl/sta-ik-geregistreerd/

Nadat jouw bestelling is in behandeling is genomen ontvang je een welkomstmail van jouw nieuwe provider. Let op, hierin staat belangrijke informatie, zoals de verwachte leverdatum en installatieprocedure. Heb je gekozen voor opzegging van je oude leverancier via je nieuwe leverancier, dat zal dit in de welkomstmail worden bevestigd. Heb je ervoor gekozen om je opzegging zelf te regelen, neem dan zsm contact op met je oude provider om je opzegging door te geven.



Je krijgt van je nieuwe provider een installatie pakket toegezonden. Dit is een zogenaamd doe-het-zelf-pakket waarmee je eenvoudig je nieuwe aansluiting kunt realiseren. Je kan er altijd voor kiezen om een afspraak te maken met een monteur die de installatie voor je verzorgd. Zij nemen hiervoor contact met je op als je daar voor gekozen hebt bij je bestelling. Wil je alsnog een installatie door een monteur laten uitvoeren, kun je ook zelf contact opnemen met je nieuwe provider. Let op, hier zijn kosten aan verbonden. Echter vaak hebben wij acties met gratis installatie (dit is dan bevestigd bij je aanvraag).

Is jouw aanvraag door de provider geweigerd? Neem dat direct contact op met onze klantenservice via 085 7609069 of mail naar klantenservice@bespaarbaas.nl. Geef daarbij op de reden die de provider heeft aangegeven om jouw aanvraag niet in behandeling te nemen. 

















Ondanks dat wij onze uiterste best zullen doen om de aanvraag zo soepel mogelijk te laten verlopen, zijn wij gebonden aan de procedures en regels van de diverse providers. 

De beschikbaarheid van de diverse diensten en/of providers checken wij via een postcodecheck. Op basis daarvan krijg je alleen die diensten te zien die op jouw huisadres beschikbaar zijn, zoals (A)DSL, Glasvezel en Internetsnelheid.

De contractduur van jouw nieuwe abonnement is meestal 1 of 2 jaar. Dit wordt duidelijk aangegeven bij de specificatie van jouw bestelling. Bij sommige contracten kun je kiezen voor een maandelijks opzegbaar contract. Na het einde van de contractduur is jouw abonnement opzegbaar met steeds een opzegtermijn van 1 maand, tenzij je zelf een verlenging aanvraagd. Neem tegen het einde van het contract altijd contact op met onze klantenservice zodat wij je kunnen adviseren over een eventuele overstap of verlenging.

Jouw abonnement bestaat uit vaste, maandelijkse, abonnementskosten en éénmalige kosten. Deze worden in het aanvraagoverzicht duidelijke gespecificeerd. De éénmalige kosten kunnen bijvoorbeeld bestaan uit aansluitkosten, verzendkosten (zoals het installatiepakket), kosten voor nummerbehoud en kosten voor de installatie door een monteur.

Jouw nieuwe provider levert bij het abonnement standaard een nieuw modem. De kosten hiervan verschillen per provider (deze worden tijdens de bestelling aangegeven). Echter vaak worden hiervoor geen kosten berekend en ontvang je het modem in bruikleen. Als je in de toekomst je abonnement gaat beeindigen, kun je het modem weer terugsturen naar de provider of deze houden (dit wordt bij de opzegging aangegeven door de provider).

Nadat je bestelling is goedgekeurd en na de 14 dagen bedenktijd ontvang je van jouw nieuwe provider het installatiepakket. In dit pakket vind je alles waarmee je jouw nieuwe aansluiting voor TV, Internet en Bellen thuis kunt installeren. Ook vind je bij dit installatiepakket een duidelijke handleiding. Wil je toch liever een monteur, dan kun je zelf een afspraak hiervoor maken, dit wordt bij de bevestiging van je bestelling aangegeven. Let op, een monteur brengt kosten in rekening, tenzij een gratis monteur bij de aanvraag is inbegrepen.

De meeste abonnementen hebben een looptijd van 1 of 2 jaar. Na deze periode wordt je abonnement verlengd met telkens 1 maand, tenzij je zelf je abonnement opzegd of verlengd met een nieuwe periode. 



Wij raden je aan altijd contact op te nemen met onze klantenservice tegen het einde van je contract periode. Zij kunnen je een goed advies geven omtrent verlenging of overstappen.



Wil je zelf je abonnement opzeggen dan kan dit ook rechtstreeks bij de provider:



KPN: 0800-0402



Ziggo: 0900-1884



T-Mobile: 0800-0092



Telfort: 088-7650087



Tele2: 020-7544465



XS4ALL: 020-3987540



Wil je jouw bestelling annuleren, dan kan dit altijd binnen 14 dagen nadat je de bestelling hebt geplaatst. Eventuele kosten die je binnen deze periode hebt gemaakt voor afgenomen diensten worden dan wel in rekening gebracht.



Annuleren kan rechtstreeks bij de provider.

De oude provider regelt gratis jouw overstap naar je nieuwe provider, tenzij je hebt aangegeven dit zelf te doen. Zij zeggen je oude abonnement voor je op en zorgen voor soepele overgang naar je nieuwe provider zodat je geen dag zonder TV, Internet en Bellen zit. Het maakt daarbij niet uit of je jouw oude abonnement bij ons hebt afgesloten of elders. Let op, check altijd zelf goed de overstapvoorwaarden die jouw nieuwe provider aan je bevestigd. Vaak dien je nog je klantnummer en naam van je oude provider door te geven waardoor jouw nieuwe provider jouw overstap kan regelen. Kom je er niet uit of heb je hulp nodig, bel dan onze klantenservivce!

Alle voorwaarden van jouw provider en leverancier vind je hier





Als je een bestelling hebt geplaatst ontvang je van jouw nieuwe provider per de e-mail een orderbevestiging. In deze bevestiging staan ook de inloggegevens waarmee je de status van jouw bestelling kunt inzien. Je hebt als consument 14 dagen bedenktijd; binnen deze termijn kun je de aanvraag annuleren via de provider. Houdt altijd rekening met een gemiddelde termijn van 3 tot 5 weken voordat je nieuwe abonnement in zal gaan vanaf het moment van aanvraag.

Als je nu een contract voor onbepaalde tijd hebt, kun je direct en zonder kosten overstappen naar een nieuwe energieleverancier. Dit is in de meeste gevallen ook zeer verstandig om te doen aangezien je met een contract voor onbepaalde tijd vaak veel duurder uit bent dan met een contract voor 1, 2 of 3 jaar.


Heb je nu nog een contract voor bepaalde tijd, dan is overstappen nog steeds mogelijk. Hoe groot het voordeel van overstappen is kan een adviseur van BespaarBaas je precies vertellen. Afhankelijk van de resterende termijn van je huidige contract betaal je een afkooppremie. In tegenstelling tot Energievergelijkingssites kunnen wij echter ervoor zorgen dat jouw nieuwe energieleverancier deze afkooppremie volledig overneemt. Vraag onze adviseurs dus altijd naar jouw specifieke aanbod en laat geen geld liggen!

Wij hebben uitstekende afspraken met energieleveranciers waardoor onze tarieven in de meeste gevallen lager zijn dan rechtstreeks bij de leverancier zelf. Daarnaast bespaart u niet alleen op uw energienota maar ook in het vele uitzoekwerk dat overstappen met zich mee kan brengen;


Wij toetsen vooraf of overstappen voor u interessant kan zijn op basis van;


1. Uw huidige contract 


Heeft u een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd? Wat is uw huidige tarief en, heel belangrijk, wat is uw huidige verbruik voor zowel gas als stroom?


2. Uw eventuele afkooppremie


Indien er sprake is van een afkooppremie van uw huidige contract kan overstappen nog steeds heel interessant zijn. Wij hebben tarieven met een 100% afkooppremie vergoeding. Dat betekent dat uw nieuwe leverancier de afkooppremie van uw oude leverancier volledig overneemt.


3. Overige omstandigheden


Heeft u bijvoorbeeld zonnepanelen, dan is het belangrijk wat de teruglevertarieven zijn van uw energieleverancier. Maar ook verhuizingen, stadsverwarming etc vraagt om extra aandacht bij het overstappen naar een nieuwe energieleverancier.


Overstappen naar een nieuwe leverancier kost je niets! Ook ons advies is vrijblijvend en kosteloos. Indien je een contract voor bepaalde tijd hebt kijken wij altijd of overstappen alsnog interessant kan zijn en zorgen wij ervoor dat je nieuwe leverancier een eventuele afkooppremie 100% overneemt.

Heb je een contract voor bepaalde tijd? Dan kan overstappen naar een nieuwe energieleverancier nog steeds interessant zijn. In tegenstelling tot energievergelijkingssites hebben wij afspraken met leveranciers die jouw afkooppremie 100% vergoeden bij een overstap.


Heb je een contract voor onbepaalde tijd, dan kun je altijd boetevrij en per direct overstappen. 


De boete die in rekening wordt gebracht is wettelijk vastgesteld en afhankelijk van de resterende looptijd van je contract. Let op, dit geldt alleen voor particuliere contracten. Voor zakelijke contracten verwijzen wij naar de afspraken in je huidige contract.


Resterende looptijd contract (1 product is Gas of Stroom. Neem je dus beide af, dan heb je 2 producten);


Minder dan 1,5 jaar: 50 euro per product


1,5 tot 2 jaar: 75 euro per product


2 tot 2,5 jaar: 100 euro per product


Meer dan 2,5 jaar: 125 euro per product



De maximale afkooppremie/boete voor het beeindigen van je contract binnen de looptijd is dus 125 euro voor Gas en 125 euro voor Stroom is 250 euro totaal.


Nee. Als je via BespaarBaas bent overgestapt naar een nieuwe energieleverancier dan regelt jouw nieuwe leverancier deze opzegging voor je. 





Ga je verhuizen, dan moet je wel zelf je contract van je oude woning opzeggen, neem daarvoor contact op met je energieleverancier.

Het overstappen naar een andere energieleverancier is een uitsluitend administratieve handeling. Stroom en gas blijven geleverd worden door jouw netbeheerder en deze wijzigt niet. Overstappen is in feite dus niets meer of minder dan dat de facturering van de ene naar de andere leverancier wordt overgedragen. Je komt dus niet zonder stroom of gas te zitten.

Voor particuliere aansluitingen geldt altijd bij een overstap dat je 14 dagen bedenktijd hebt vanaf de dag dat je ons aanbod hebt geaccepteerd. Binnen deze 14 dagen kun je zonder opgaaf van reden en kosteloos afzien van het nieuwe contract. Je kunt daarvoor contact opnemen met de energieleverancier of met onze klantenservice via 085 7609069

Voor particuliere aansluitingen geldt altijd bij een overstap dat je 14 dagen bedenktijd hebt vanaf de dag dat je ons aanbod hebt geaccepteerd. Binnen deze 14 dagen kun je zonder opgaaf van reden en kosteloos afzien van het nieuwe contract. Je kunt daarvoor contact opnemen met de energieleverancier of met onze klantenservice via 085 7609069

Dit hangt af van je huidge contract. Jouw nieuwe leverancier checkt altijd via het CER (Contract Einde Register) wanneer jouw huidige contract afloopt. In het algemeen geldt het volgende;


1. Je hebt nu een contract voor onbepaalde tijd


Een overtap duurt in dit geval gemiddeld 2 tot 6 weken. Jouw nieuwe leverancier houdt rekening met de opzegtermijn van je huidige contract en de 14 dagen wettelijke bedenktijd.


2. Je hebt een contract voor bepaald tijd en deze loopt dus nog


In dit geval zijn er 2 mogelijkheden;


a. Je kiest voor een nieuw contract die direct aansluit op het einde van je oude contract. Wanneer je dus bent overgestapt is afhankelijk van einde looptijd van je huidige contract. 


b. Je kiest ervoor om zo snel mogelijk over te stappen waarbij je nieuwe leverancier jouw de afkooppremie van je oude contract vergoedt. Dan is de overstaptermijn afhankelijk van hoe lang je oude contract nog loopt. In de meeste gevallen zal het nieuwe contract dan ingaan binnen 2 tot 4 weken als je oude contract nog langer dan 4 maanden loopt. Heb je nog een resterende termijn van 4 maanden of minder, dan zal je nieuwe leverancier pas beginnen met leveren nadat het oude contract is beeindigd. Jouw BespaarBaas adviseur kan je precies uitleggen wat in jouw geval het beste is en welke voorwaarden gelden.

Heb je stadsverwarming (en dus geen gas aansluiting), dan kun je alleen voor stroom overstappen. Overstappen naar een andere leverancier van stadsverwarming is nooit mogelijk.

Als je zelf niet de meterstanden doorgeeft bij het overstappen (indien je geen slimme meter hebt), dan zal de energiemaatschappij een schatting moeten maken. Dit gebeurt door de nieuwe energieleverancier aangezien zij verantwoordelijk zijn voor het doorgeven van je meterstanden aan je oude leverancier voor het opmaken van de eindafrekening.


Zijn de meterstand foutief en is de schatting te veel afwijkend? Neem dan zsm (binnen 2 weken) contact op met je oude energieleverancier om een correctie aan te vragen.

Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Je kunt ervoor kiezen om je huidige energiecontract mee te nemen naar je nieuwe woning. Echter kan het juist ook heel verstandig zijn om een nieuwe leverancier te kiezen. Regel dit altijd tijdig. Onze adviseurs kunnen je precies uitleggen hoe het werkt en jouw nieuwe energiecontract perfect voor je regelen, zonder vervelende afkooppremies. 



Let er wel op dat bij een verhuizing zelf het contract bij je oude leverancier opzegt. En geen zorgen, je stroom of gas wordt nooit zomaar afgesloten.

Vervelend dat het niet is gelopen zoals je had verwachten. Voor klachten kun je ons bellen op 085 760 90 69 of stuur een mail naar service@bespaarbaas.nl. Wij streven naar een oplossing binnen 48 uur.